کارگاه «خادم الرضا حاج قاسم» برگزار می‌شود
کد خبر: 4105805
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷

کارگاه «خادم الرضا حاج قاسم» برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به نزدیک بودن سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، گفت: پیشنهاد می‌شود کارگاهی با موضوع «خادم الرضا حاج قاسم» در جريان جشنواره شعر رضوی برگزار شود.

جشنواره شعر رضوی

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در دیدار با دبیر تخصصی جشنواره شعر رضوی با بیان اینکه نگاه ما بر این است که همه استان‌ها در برگزاری یک جشنواره در استانی خاص همکاری و کمک کنند، گفت: آسیب‌های جشنواره‌های گذشته از جمله توجه به کمیت آثار به جای کیفیت، پرداختن به موضوعات تکراری و... باید از بین برده شود و به سمتی حرکت کرد که استقبال مردمی بیشتری از جشنواره شعر رضوی انجام و بهره‌مندی مخاطبان از آثار خلاق و با کیفیت بیشتر شود.

وی با تأکید براینکه فضای جشنواره شعر رضوی باید رونق بیشتری پیدا کند، افزود: کرمان میزبان برگزاری این جشنواره است و مردم کرمان باید تلاش کنند تا این جشنواره درخور شأن ثامن‌الجج(ع)، هنرمندان و مردم برگزار شود. همچنین کارگاه‌هایی که در این جشنواره برگزار می‌شود باید در جهت ایجاد فضایی معنویی و رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به نزدیک بودن سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، گفت: پیشنهاد می‌شود کارگاهی با موضوع «خادم الرضا حاج قاسم» در جريان جشنواره برگزار شود.

روحی به اهمیت تعامل بیشتر بین جشنواره شعر رضوی و آستان قدس اشاره کرد و افزود: با همکاری آستان قدس می‌توان به نحو بهتری از آثار منتخب جشنواره شعر رضوی حمایت کرد؛ به ویژه در موضوع خادم الرضا حاج قاسم می‌توان کارهای خوبی انجام داد. همچنین می‌توان از آثار منتخب در حوزه‌های مختلف از جمله کاشی کار‌های حرم مطهر رضوی استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: جشنواره شعر رضوی باید جایگاه خود را در بین مردم پیدا کند. گروه‌های مختلف مردمی نیز برای این همکاری آمادگی دارند و فقط باید زمینه‌های این همکاری مشخص و برنامه‌ها تدوین شود.

پرداختن به معارف نظری در جشنواره شعر رضوی ضروری است

محمدجواد شرافت، دبیر تخصصی جشنواره شعر رضوی در این جلسه با بیان اینکه رویکرد جشنواره شعر رضوی باید به‌ گونه‌ای باشد که به کیفیت آثار ارائه شده بیش از کمیت آنها توجه شود، گفت: اگر قرار باشد صد کار با کیفیت و خلاق به جشنواره برسد بسیار ارزشمندتر از هزار کار بی کیفیت است.

وی افزود: بسیار مهم است که در این جشنواره به معارف نظری پرداخته شود تاکنون بیشتر آثار به موضوع زیارت پرداخته‌اند که اگرچه ارزشمند است اما در معارف نظری خلاء وجود دارد که باید جبران شود به همین دلیل از امسال رویکرد جشنواره باید تغییر کند و هر سال به یک موضوع خاص رضوی پرداخته شود.

شرافت با اشاره به ظرفیت بالای موضوع «خادم الرضا حاج قاسم» برای انتخاب به عنوان موضوع ویژه جشنواره، گفت: پیشنهاد می‌کنیم بعضی از کارگاه‌های این جشنواره در استان‌های دیگر برگزار شود. همچنین حفظ شأن هنرمندان و اهمیت دادن به درخواست‌های آنها در برگزاری جشنواره شعر رضوی اهمیت دارد.

دبیر تخصصی جشنواره شعر رضوی با تأکید بر مردمی کردن جشنواره شعر رضوی و بیان اینکه باید از رویکرد اداری فاصله گرفت، افزود: خروجی آثار منتخب جشنواره بسیار مهم است و می‌توان از ظرفیت‌ هنرهای مختلف از جمله خوشنویسی، سینما و... برای نمایش این آثار استفاده کرد.

شرافت در پایان با اشاره به اینکه جشنواره شعر رضوی از کرمان شروع شده و باید توسعه پیدا کند، گفت: مردمی کردن جشنواره شعر رضوی سبب اشتیاق بیشتر مردم کرمان در میزبانی هرساله جشنواره می‌شود. باید تمهیداتی بیاندیشیم و برنامه‌ریزی کنیم تا مردم کرمان از برگزاری این جشنواره بهره‌مند شوند به گونه‌ای که هر سال منتظر برگزاری این جشنواره در استان باشند.

انتهای پیام
captcha